OKQ8 Scandinavia rekryterar erfaren kommunikationskonsult

Lisa Öhrqvist anställs som Communication Coordinator på OKQ8 Scandinavia. Lisa har en gedigen erfarenhet av PR och kommunikation med över 15 år i branschen. Lisa kommer närmast från PR-byrån JMW kommunikation där hon arbetat som kommunikationskonsult sedan 2004 med ansvar för uppdragsgivare så som Valio, OLW och Tefal. Hon tillträder tjänsten den 1 februari.

– Vi är mycket glada över att Lisa ska börja arbeta hos oss och bli en del av vårt kommunikationsteam. Hon har bred och gedigen kompetens inom kommunikation och kommer att vara till stor nytta hos oss, säger Alexandra William-Olsson, Head of Communication på OKQ8 Scandinavia.

Lisa kommer att stärka upp den skandinaviska kommunikationsavdelningen och driva såväl interna som externa kommunikationsaktiviteter, med fokus på den svenska marknaden.

– Det ska bli otroligt utmanande och spännande att arbeta för OKQ8 Scandinavia. Jag har länge velat ta steget till kundsidan och ser fram emot att ta mig an nya utmaningar, säger Lisa Öhrqvist.

Kontaktperson: Alexandra William-Olsson, Head of Communication, mb: 070 16 81 927

OKQ8 – För människor i rörelse
På OKQ8:s stationer finns produkter och tjänster som underlättar för människor i rörelse. OKQ8 tillhandahåller, förutom drivmedel, marknadens bästa service, tillgänglighet samt ett generöst sortiment av bilprodukter, dagligvaror, vällagad fräsch mat och ekologiskt kaffe. Den svenska verksamheten omfattar ca 750 stationer över hela landet för såväl personbil som tung trafik. Många av våra 350 bemannade servicestationer har biltvätt, tvätta-själv hallar, biluthyrning och bilverkstäder. I företagets utbud finns även produkter för kunder inom jordbruk, transportindustri, sjöfart, verkstäder och cykel. Vi erbjuder också ett av marknadens bästa kort, OKQ8 VISA.
OKQ8 arbetar aktivt för att driva utvecklingen av mer klimatanpassade och miljövänliga drivmedel och produkter. Fyra år i rad har vi utsetts till Sveriges mest hållbara drivmedelsbolag i varumärkesundersökningen Sustainable Brands och som medlem i samhällsinitiativet UN Global Compact stöder OKQ8 aktivt FN:s tio principer om mänskliga rättigheter, arbetsrätt, miljö och anti-korruption. Läs mer på okq8.se.