OKQ8 skapar söktjänsten Lasingoo tillsammans med andra ledande aktörer i verkstadsbranschen

OKQ8 lanserar Lasingoo tillsammans med de andra ledande branschaktörerna Autoexperten, AD-bildelar, Bosch CarService, Hedins bil och Mekonomen Group. Lasingoo är en sökmotor för bilägare som söker verkstäder och verkstadstjänster i Sverige. Lasingoo kommer med funktioner som elektronisk bildagbok och min bilsida som både genererar kundnytta och effektiviserar verkstädernas arbete.

-       OKQ8 har alltid kunnat erbjuda verkstadstjänster av högsta kvalitet till våra kunder. Med Lasingoo tar vi nu steget ut på den digitala arenan och får en plattform för att nå ut till ännu fler med vår kompetens. Vi hoppas att våra kunder kommer att uppskatta de ökade valmöjligheter som Lasingoo erbjuder, säger Linus Ekström, Kategorichef Verkstad på OKQ8.

En sökmotor för verkstadstjänster
Med Lasingoo kan bilägare hitta verkstäder och boka verkstadstjänster online till ett fast pris hos över 1 800 kvalitetsverkstäder i hela Sverige. Sökmotorn genererar högsta möjliga kundnytta med funktioner som elektronisk bildagbok, egen bilsida där bilägare kan få översikt över alla sina bilkostnader och möjlighet att sätta betyg på sitt verkstadsbesök och se vad andra bilägare tycker om verkstäderna.

-       Det känns fantastiskt kul att vi har kunnat samla Sveriges främsta aktörer inom verkstadsbranschen under ett och samma tak. Med deras kompetens och vårt verktyg är vår förhoppning är att Lasingoo skall bli bilägarens bästa vän, säger Martin Engberg, VD Lasingoo.

Lasingoo lanseras i slutet av november och med finns alla 90 verkstäder som går under OKQ8:s koncept Bilverkstad runt om i landet. Läs mer om Lasingoo på: www.lasingoo.com

För mer information vänligen kontakta:
Linus Ekström, Kategorichef Verkstad OKQ8
Tel: 08 – 506 804 49
Mail: linus.ekstrom@okq8.se

Martin Engberg, VD Lasingoo
Tel: 0707 – 89 98 89
Mail: martin.engberg@lasingoo.com

OKQ8 - för hela livet med bilen
OKQ8 är ett av Sveriges största drivmedelsföretag med cirka 750 stationer över hela landet. De bemannade stationerna tillhandahåller ett komplett service- och produktutbud som biltillbehör, hyrbilar, dagligvaror och Fastfood. På många stationer finns biltvätt och Tvätta Själv-hallar liksom verkstad och däck. OKQ8 är marknadsledande vad gäller tillgänglighet, expertis och utbud för bilen.
OKQ8 har en historia av att vara först med mer miljö- och klimatanpassade drivmedel såsom Etanol och RME. Företaget bygger även ut biogasnätet samt infrastrukturen för el som drivmedel och tillhandahåller snabbladdstolpar för elbilar på sina stationer. 2011 och 2012 har OKQ8 utsetts till Sveriges mest hållbara bensinbolag i varumärkesundersökningen Sustainable Brands. Läs mer på www.okq8.se.

Om Lasingoo
Lasingoo är en sökmotor för verkstad som ägs gemensamt av Autoexperten, AD-bildelar, Bosch CarService, Hedins bil, Mekonomen Group och OKQ8. Lasingoo erbjuder bilägaren maximal service med tillgång till över 1800 kvalitetsverkstäder, bokning online och fasta priser.