Påminnelse pressinbjudan: Sveriges första steg på månen - presentation av världens första konstprojekt på månen

Konstnären och entreprenören Mikael Genberg arbetar sedan 2003 med Månhuset - det första konstprojektet på månen. Ett svenskt, världsunikt konstprojekt med målbilden att sätta en faluröd stuga med vita knutar på månen.

Månhuset, som tidigare enbart vänt sig till politiker och näringsliv, tappade fart 2009 på grund av finanskrisen. Det tekniska arbetet har därefter legat vilande. Nu ska ett konstprojekt på månen för första gången förverkligas via crowdfunding, det vill säga via gräsrotsfinansiering. Tillsammans ska människor över hela världen göra Månhuset möjligt.

Du är varmt välkommen på pressträff den 28 maj. På plats finns bland annat:
Mikael Genberg
- konstnären och entreprenören bakom Månhuset

Emil Vinterhav - satellitsystemingenjör, tidigare chef för Rymdbolagets rymdfarkostavdelning, numera verksam som affärsutvecklare på ECAPS, ansvarig för Månhusets tekniska team

Sven Grahn - en av Sveriges rymdpionjärer, f d satellitutvecklingschef

Johan Molin - vd på Falu Rödfärg

När: onsdag den 28 maj
Tid: 11:30
Var: Gruvplatsen 1, 791 61 Falun
OSA: press@themoonhouse.com

Pressträffen är på engelska. Du kan också följa pressträffen live på www.manhuset.se.

Varmt välkommen önskar,

Mikael Genberg, konstnär och entreprenör Månhuset
Mail: info@mikaelgenberg.com
Tfn: 070-775 53 93

För mer information och praktiska detaljer om pressträffen besök www.manhuset.com.

Om Månhuset
Månhuset är ett gränslöst möte mellan konst och teknik, kultur och vetenskap, historia och framtid, men framför allt mellan rymden och människan. Månhuset är en symbol för vad vi människor tillsammans kan göra möjligt. De senaste årens digitala utveckling har skapat nya förutsättningar att nå och engagera människor runt om i världen - via crowdfunding och sociala medier. I år firar Sveriges nationalfärg, Falu Rödfärg, 250 år genom att stödja Månhuset med global crowdfunding som ska förverkliga visionen - ett falurött hus med vita knutar på månen. Alla medel som samlas in genom crowdfundingen går oavkortat till Månhuset.