Pressinbjudan: Invigning av Quick To Go på OKQ8 Sundbyberg – den 50:e stationen i landet med det nya butikskonceptet

För att göra stoppet på vägen enklare och godare öppnar OKQ8 stationer med butikskonceptet Quick To Go runt om i landet. Imorgon den 24 juni invigs den 50:e Quick To Go-butiken i Hallonbergen, Sundbyberg, vilket även innebär att det nu finns 20 Quick To Go-butiker i Stockholmsområdet. Du är varmt välkommen att närvara under invigningsdagen.

Quick To Go innefattar fräsch, vällagad mat av hög kvalitet, nybakat fikabröd och ekologiskt kaffe. Samtidigt gör OKQ8 det lättare för kunderna att hitta rätt bland produkterna i det bilistiska sortimentet. Inför sommaren har Quick To Go-sortimentet även utökats och man har gett plats åt ett helt nytt fikasortiment.

Under invigningen finns möjlighet att ta del av smakprov ur Quick To Go:s sortiment och träffa Helle Dahlgren-Skov, Chef Servicestationer OKQ8, som håller tal och klipper invigningsband.

När: Onsdagen den 24 juni, kl. 13.00-14.00
Var:
Gesällvägen 2 174 53 Sundbyberg
OSA:
Kontakta press@okq8.se vid intresse att närvara

Varmt välkommen!
Stefan Åkesson, säljchef på OKQ8 Sundbyberg

OKQ8 – För människor i rörelse
På OKQ8:s stationer finns produkter och tjänster som underlättar för människor i rörelse. OKQ8 tillhandahåller, förutom drivmedel, marknadens bästa service, tillgänglighet samt ett generöst sortiment av bilprodukter, dagligvaror, vällagad fräsch mat och ekologiskt kaffe. Den svenska verksamheten omfattar ca 750 stationer över hela landet för såväl personbil som tung trafik. Många av våra 350 bemannade servicestationer har biltvätt, tvätta-själv hallar, biluthyrning och bilverkstäder. I företagets utbud finns även produkter för kunder inom jordbruk, transportindustri, sjöfart, verkstäder och cykel. Vi erbjuder också ett av marknadens bästa kort, OKQ8 VISA.
OKQ8 arbetar aktivt för att driva utvecklingen av mer klimatanpassade och miljövänliga drivmedel och produkter. Fyra år i rad har vi utsetts till Sveriges mest hållbara drivmedelsbolag i varumärkesundersökningen Sustainable Brands och som medlem i samhällsinitiativet UN Global Compact stöder OKQ8 aktivt FN:s tio principer om mänskliga rättigheter, arbetsrätt, miljö och anti-korruption. Läs mer på okq8.se.