Pressinbjudan: OKQ8 inviger ytterligare en hållbar station i Skåne – OKQ8 i Lockarp

OKQ8 i Lockarp blir landets sjunde och Skånes tredje hållbara station. Stationen är optimerad för minsta möjliga miljöpåverkan med sedumtak, solceller, frikyla och bergvärme. Invigningen äger rum torsdagen den 28 januari och talare är bland andra Carina Svensson (S), ordförande i miljönämnden Malmö stad.

Varmt välkomna att närvara under invigningen av den nyöppnade fullservicestationen OKQ8 i Lockarp, Malmö. På plats är Lockarps stations säljchef Karin Lilja och hennes team, samt Helle Dahlgren Skov, Director Retail Manned & Business Development från OKQ8 Scandinavia. Dessutom närvarar Carina Svensson (S), ordförande i miljönämnden Malmö stad.

Var: OKQ8 i Lockarp, Lockarpsvägen 4, 238 41 Oxie
Tid: Torsdag den 28 januari.
När: Kl. 10.00 invigs stationen med bandklippning. Därefter finns det möjlighet att ställa frågor till såväl Carina Svensson som representanter från OKQ8 Scandinavia.
OSA: Kontakta gärna alexandra.william-olsson@okq8.se om du planerar att delta under invigningsdagen.

Under invigningsdagen bjuds besökare på kaffe och smakprover från OKQ8:s Quick To Go-sortiment.

Med vänlig hälsning,
Stefan Hansson, Försäljningschef på OKQ8 Sydväst

OKQ8 – För människor i rörelse
På OKQ8:s stationer finns produkter och tjänster som underlättar för människor i rörelse. OKQ8 tillhandahåller, förutom drivmedel, marknadens bästa service, tillgänglighet samt ett generöst sortiment av bilprodukter, dagligvaror, vällagad fräsch mat och ekologiskt kaffe. Den svenska verksamheten omfattar ca 750 stationer över hela landet för såväl personbil som tung trafik. Många av våra 350 bemannade servicestationer har biltvätt, tvätta-själv hallar, biluthyrning och bilverkstäder. I företagets utbud finns även produkter för kunder inom jordbruk, transportindustri, sjöfart, verkstäder och cykel. Vi erbjuder också ett av marknadens bästa kort, OKQ8 VISA.
OKQ8 arbetar aktivt för att driva utvecklingen av mer klimatanpassade och miljövänliga drivmedel och produkter. Fyra år i rad har vi utsetts till Sveriges mest hållbara drivmedelsbolag i varumärkesundersökningen Sustainable Brands och som medlem i samhällsinitiativet UN Global Compact stöder OKQ8 aktivt FN:s tio principer om mänskliga rättigheter, arbetsrätt, miljö och anti-korruption. Läs mer på okq8.se.