Sentor är Sveriges tredje bästa arbetsgivare

IT-säkerhetsföretaget Sentor har några av Sveriges nöjdaste medarbetare. Det visar en ny undersökning som Universum har gjort där över 30 000 anställda har fått bedöma sina arbetsgivare i tävlingen Sveriges Bästa Arbetsgivare 2014. I tävlingen hamnar Sentor på en tredjeplats.

I dag släpps resultatet i Universums undersökning Sveriges Bästa Arbetsgivare, genom vilken medarbetare varje år korar de bästa arbetsgivarna i Sverige. Undersökningen vänder sig till tiotusentals anställda runt om i Sverige som får bedöma sina arbetsgivare utifrån tre faktorer; intern identitet, nöjdhet och lojalitet.

I årets undersökning hamnar IT-säkerhetsföretaget Sentor på en tredjeplats med totalt 81 poäng (av 100 möjliga). I kategorin lojalitet får Sentor mer än dubbelt så höga poäng som genomsnittet för övriga IT-bolag.

– Sedan vi startade Sentor 1998 har en positiv företagskultur varit något som är centralt i vår verksamhet. Vi värderar vår personal högt därför är det extra viktigt att vi fått så höga poäng i kategorin lojalitet. Stort fokus läggs nu på att behålla denna positiva företagskultur i takt med att vi växer, säger Anders Söderström, VD Sentor.

Sentor näst bäst bland medelstora företag
I årets Sveriges Bästa Arbetsgivare kniper IT-bolag samtliga platser i toppen, vilket stärker tesen om att branschen erbjuder attraktiva arbetsplatser. På första och andra plats i undersökningen kommer King och Valtech med 83 respektive 82 poäng. I kategorin medelstora företag (50-249 anställda) placerar sig Sentor som näst bäst, endast slagna av Valtech.

Om Sveriges Bästa Arbetsgivare 2014
Undersökningen genomfördes 2014 mellan den 1 maj och den 31 september. 173 företag från en mängd olika branscher har deltagit och totalt har 33 307 yrkesverksamma personer i Sverige har fått bedöma sin arbetsgivare. Sveriges Bästa Arbetsgivare 2014 utförs i ett samarbete mellan Universum och Metro Jobb.

För mer information, vänligen kontakta:
Tomas Wahlstedt, Marknadschef Sentor
Mail: tomas.wahlstedt@sentormss.com