Stockholms Stadsmission: Välkommen på frukost och diskussion om deltagares medverkan i media

Stockholms Stadsmission får ofta förfrågningar från dig och andra journalister med en önskan om direktkontakt med deltagare i våra sociala verksamheter för att de i sin tur ska illustrera hemlöshet, utsatthet och fattigdom. Vi ser värdet av att de frågor vi arbetar med förmedlas via deltagare och vill, som du säkert förstår, därför gärna hjälpa till - men ibland är det av olika anledningar inte möjligt - både på grund av att människorna vi möter i våra verksamheter är känsliga och att vi sett vilka följdeffekter det kan få när våra människor i utsatta situationer exponeras i media.

Hur löser vi då problematiken med exponering av individer i utsatthet? Genom att samarbeta lite närmare, få lite mer ledtid att hitta individer och föra en löpande dialog så tror vi att vi kan hitta lösningar. Därför vill vi bjuda dig, tillsammans med andra utvalda journalister, på frukost den 10 oktober för att diskutera hur vi kan mötas, förstå varandras perspektiv och hitta ett arbetssätt som är fungerande - för deltagare, för dig som journalist och för oss som organisation.

Medverkande från oss på Stockholms Stadsmission är verksamhetscheferna från Stadsmissionens Center, Nattjouren, Klaragården, Crossroads, Bostället, Unga Station, Ung Hälsa samt Sociala Företag (Second hand med mera). Det vill säga våra verksamheter som möter människor som lever i hemlöshet, samt barn, unga och familjer. Även Stockholms Stadsmissions kommunikations- och insamlingschef, Yvonne Borg, medverkar.

Datum: Torsdag 10 oktober
Tid:
8.00-9.30 (frukost serveras från kl 7.30)
Plats:
Grillska Huset, Stockholms Stadsmissionen, Stortorget 3, Gamla Stan

Varmt välkommen!

OSA: Senast tisdag 8 oktober om du kan medverka eller inte till sandra.axell@stadsmissionen.se.

Om Stockholms Stadsmission

Stockholms Stadsmission är en ideell förening, fristående från stat, kommun och kyrka som samarbetar med kommun, landsting och andra ideella organisationer. Vi bedriver verksamheter för människor i hemlöshet och missbruk, barn, ungdomar och äldre. Stockholms Stadsmission bedriver också skolverksamhet och sociala företag. Arbetet utförs av anställd personal och volontärer. Verksamheten finansieras med gåvomedel från enskilda givare, företag, församlingar, fonder och stiftelser, bidrag från stat, kommun och landsting och intäkter från vår affärsverksamhet.