Swebus släpper 109 extra avgångar runt julhelgen

Julen kan kännas långt borta, men för hemvändare som vill hitta billiga biljetter är det dags att börja fundera på resor. För att fler ska få möjlighet att hitta rätt biljett släpper Swebus över hundra extra julavångar på populära resdagar. Målsättningen är att fler ska välja buss framför bil i den stressiga jultrafiken.

”Driving Home For Christmas”, sjunger Chris Rea i den numera älskade julklassikern från 1988. Låten beskriver längtan hem sittande i sin bil i jultrafiken. En stressad trafikmiljö och oro för olyckor på vägarna i juletider är något många känner igen sig i.

Är du en av alla som ska resa till nära och kära i jul kan du i år lämna bilen hemma. Redan nu släpper Swebus 109 extra julavgångar på populära resdagar, för att alla ska kunna resa säkert och till bra priser.

- Julen är en reseintensiv period och många väljer dessutom att resa på samma dagar. Med våra extrainsatta turer vill vi möjliggöra för fler att både resa säkert och njuta av tiden tillsammans med nära och kära i jul, säger Ulric Björkén, försäljnings- och marknadschef på Swebus.

Extra avgångar i hela landet
Eftersom julafton infaller på en söndag i år ökar Swebus turtätheten redan på torsdagen den 21 december. Perioden 21-23 och 26-27 december beräknas bli den mest reseintensiva kring jul. Den populära linjen Stockholm-Göteborg utökas med 20 extraturer till totalt 65 avgångar under dessa dagar, men avgångarna går täta i hela landet.

- Vare sig man vill resa i tid eller komma fram så nära inpå julafton som möjligt finns det flera avgångar att välja på landet runt. För de som vill spara pengar gäller det att boka sin resa så tidigt som möjligt, de billigaste biljetterna går oftast åt först, säger Ulric Björkén.

För tidtabeller och biljettpriser, se www.swebus.se.

För mer information, vänligen kontakta:
Swebus pressjour: 0701-87 12 00

Swebus är Sveriges ledande expressbussföretag med fler än 10 000 avgångar per vecka. Swebus erbjuder resor till cirka 352 orter i Sverige samt till Köpenhamn, Oslo och övriga Europa. Företaget erbjuder även flygtransfer, eventresor och chartrad trafik. Varje år görs mer än två miljoner resor med Swebus. Alla företagets expressbussresor är märkta med Bra miljöval och ombord på våra egna bussar finns gratis internet. Läs mer och köp din resa direkt på www.swebus.se.

Swebus ingår i Nobinakoncernen, Nordens största och mest erfarna operatör inom kollektivtrafik, med inriktning på regional kollektivtrafik i Sverige, Norge, Finland och Danmark samt interregional trafik i egen regi genom Swebus. Nobinakoncernen omsätter närmare 6 miljarder kronor, kör 2 500 bussar och är med cirka 200 miljoner resor per år ett av norra Europas större persontrafikföretag. Mer information återfinns på www.nobina.com.