Swebus stärker Liljeholmen som knutpunkt för pendlare

Från och med måndag (12 mars) tredubblar Swebus avgångarna från Liljeholmen för att underlätta förbindelser för resenärer till och från södra och västra Stockholm. Med 65 avgångar i veckan kan såväl arbetspendlare som nöjesresenärer enkelt ta sig direkt till och från södra Stockholm utan omvägen via Stockholms city.

Den utökade trafiken via Liljeholmen möjliggör för fler passagerare, bland annat till och från Södertälje och Norrköping, att kliva av och på redan i Liljeholmen. Resenärerna får cirka 15 minuters skillnad i pendlingstid – vilket motsvarar tiden det tar att åka buss mellan Liljeholmen och Cityterminalen.

- Vi på Swebus vill underlätta för våra resenärer att nå deras resmål så smidigt som möjligt. Vi sätter stor stolthet i vår flexibilitet, vilket innebär att vi lätt kan anpassa oss om vi märker att våra kunder efterfrågar en viss hållplats eller busslinje, säger Lanzon Georgiadis, produktchef på Swebus.

Till söderort utan omväg
Liljeholmen växer så det knakar med både nya bostäder och företag – men även som en viktig knutpunkt för kollektivtrafiken i hela södra Stockholm.

- De som arbetar i området behöver inte längre ta sig in till Cityterminalen och sedan trassla sig tillbaka söderut igen. Likaså kan resenärer enkelt ta sig vidare med buss, tunnelbana eller tvärbana. Vi vill att resande till söderort ska komma närmare jobbet, bostaden eller annan slutdestination, säger Lanzon Georgiadis, produktchef på Swebus.

Om de nya avgångarna
Från och med 12 mars avgår 65 bussar i veckan från hållplatsen, vilket är cirka 50 bussar mer än tidigare. På hållplatsen går två busslinjer som tar resenärer från Liljeholmen till Södertälje, Nyköping, Norrköping och Linköping – även vidare mot Göteborg.

För mer information om tidtabellen: www.swebus.se

För mer information, vänligen kontakta:
Swebus pressjour: 0701-87 12 00

Swebus är Sveriges ledande expressbussföretag med fler än 10 000 avgångar per vecka. Swebus erbjuder resor till cirka 352 orter i Sverige samt till Köpenhamn, Oslo och övriga Europa. Företaget erbjuder även flygtransfer, eventresor och chartrad trafik. Varje år görs mer än två miljoner resor med Swebus. Alla företagets expressbussresor är märkta med Bra miljöval och ombord på våra egna bussar finns gratis internet. Läs mer och köp din resa direkt på www.swebus.se.

Swebus ingår i Nobinakoncernen, Nordens största och mest erfarna operatör inom kollektivtrafik, med inriktning på regional kollektivtrafik i Sverige, Norge, Finland och Danmark samt interregional trafik i egen regi genom Swebus. Nobinakoncernen omsätter närmare 6 miljarder kronor, kör 2 500 bussar och är med cirka 200 miljoner resor per år ett av norra Europas större persontrafikföretag. Mer information återfinns på www.nobina.com.