Ta bussen hem till familjen i jul – Swebus sätter in över 100 extraavgångar

Konkurrensen om biljetter mellan hemvändare under julhelgen är hård. Många tåg är fullbokade och andra färdmedel fylls snabbt på. Swebus vill att alla kommer hem i jul och sätter därför in extra avgångar på reseintensiva dagar under julhelgen och mellandagarna.

För de hemvändare som inte har bokat biljett till julfirandet är det hög tid att agera. Biljetter på det mest populäraste resdagarna går snabbt åt. Många tåg är redan fullbokade och det kan vara skönt att som förare lämna bilen hemma och slippa ge sig ut i jultrafiken.

- Vi vill att så många som möjligt ska komma hem smidigt och säkert till julfirandet med släkt och vänner. Som alltid kring julhelgen är efterfrågan på resor hög och som bussbolag har vi förmånen att vara flexibla och anpassa avgångarna efter behov, säger Ulric Björkén, försäljnings- och marknadschef på Swebus.

Över hundra extraavgångar i hela landet
Swebus ökar turtätheten redan på torsdagen den 21 december. Perioderna 21-23 december och 26-27 december beräknas bli de mest reseintensiva kring jul. Den populära linjen Stockholm-Göteborg utökas exempelvis med 20 extraavgångar till totalt 65 avgångar under dessa dagar, men avgångarna går täta med totalt över 140 extraavgångar i hela landet.

För tidtabeller och biljettpriser, se www.swebus.se.

För mer information, vänligen kontakta:
Swebus pressjour: 0701-87 12 00

Swebus är Sveriges ledande expressbussföretag med fler än 10 000 avgångar per vecka. Swebus erbjuder resor till cirka 352 orter i Sverige samt till Köpenhamn, Oslo och övriga Europa. Företaget erbjuder även flygtransfer, eventresor och chartrad trafik. Varje år görs mer än två miljoner resor med Swebus. Alla företagets expressbussresor är märkta med Bra miljöval och ombord på våra egna bussar finns gratis internet. Läs mer och köp din resa direkt på www.swebus.se.

Swebus ingår i Nobinakoncernen, Nordens största och mest erfarna operatör inom kollektivtrafik, med inriktning på regional kollektivtrafik i Sverige, Norge, Finland och Danmark samt interregional trafik i egen regi genom Swebus. Nobinakoncernen omsätter närmare 6 miljarder kronor, kör 2 500 bussar och är med cirka 200 miljoner resor per år ett av norra Europas större persontrafikföretag. Mer information återfinns på www.nobina.com.