TT-Line fördubblar antalet avgångar till tyska Rostock

Nu blir det lättare för svenskar att upptäcka den tyska hamnstaden Rostock. Från och med den 4 april ökar TT-Line antalet avgångar till staden med hela 100 procent – vilket som mest innebär sex avgångar per dag från Trelleborgs hamn. Med den utökade färjetrafiken till och från Rostock kommer TT-Line framöver erbjuda upp till 23 resor per dag.

Många svenskar väljer att semestra i en storstad och bland favoritdestinationerna finns tyska städer som Berlin.* Nu gör färjeföretaget TT-Line det ännu enklare för svenskar att upptäcka tyska städer utanför de traditionella turistmålen.

Från och med den 4 april 2016 ökar TT-Line antalet avgångar mellan svenska Trelleborg och den tyska hamnstaden Rostock. Under högsäsong kommer TT-Line att erbjuda sex avgångar per dag, jämfört med fem avgångar under lågsäsong. Med ökningen vill TT-Line bidra med ökad flexibilitet och möjliggöra för fler att välja färjan.

– Allt fler svenskar väljer att turista i grannländerna och bland dessa ser vi ett ökat intresse för resmål som ligger utanför de traditionella destinationerna. Både Tyskland och Polen är fantastiska kuststäder med stränder som påminner om Spanien och Frankrike. Genom att utöka antalet avgångar hoppas vi kunna möjliggöra för fler att upptäcka Europeiska pärlor, säger Eva Jönsson pressansvarig på TT-Line.

Totalt 23 dagliga avgångar till och från Sverige
Utöver sträckan Trelleborg-Rostock erbjuder TT-Line även resor till och från tyska Travemünde, samt den polska staden Świnoujście. Sammanlagt kommer TT-Line att erbjuda upp till 23 dagliga avgångar mellan Trelleborg, Rostock, Travemünde och Świnoujście från och med april månad.

För de små resenärerna erbjuds underhållning på färjorna i form av exempelvis piratbesök och skattjakt.

Avgångstider från Trelleborg under sommarsäsong*
*Exempel samtliga lördagar under perioden 18/6 till 4/9 2016

Kl. 07.00 – Rostock
Kl. 08.30 – Rostock
Kl. 09.30 – Travemünde
Kl. 10.00 – Świnoujście
Kl. 12.30 – Travemünde
Kl. 14.30 – Rostock
Kl. 16.00 – Rostock
Kl. 22.00 – Travemünde
Kl. 22.30 – Rostock
Kl. 00.00 – Rostock

*http://bit.ly/1nIVQwb

För mer information om TT-Lines avgångar till Tyskland och Polen, besök: www.ttline.com

För mer information vänligen kontakta:
Johanna Näsholm, presskontakt TT-Line passagerartrafik, 0709436096, johanna@rippler.se

Om TT-Line
TT-Line förbinder Sverige med Tyskland sedan 1962. Varje år transporterar man ca 630 000 passagerare och 400 000 fraktenheter, vilket gör TT-Line till det ledande rederiet inom person- och godstrafik mellan länderna. TT-Line erbjuder även flest avgångar mellan Trelleborg och Travemünde/Rostock. Från och med 2014 har TT-Line utökat linjenätet till Polen med en linje mellan Trelleborg och Świnoujście.

Sedan 2015 drivs TT-Lines fartyg i enlighet med IMOs (International Maritime Organization) regelverk. Totalt 5 av 6 fartyg drivs med miljövänligt fartygsbränsle som har en svavelhalt på högst 0,1%. På fartyget M/S Nils Dacke finns en “scrubber” installerad, som renar bränslet. Läs mer på TT-Line och miljöarbetet på www.ttline.com.