Välkommen på nationaldagsfirande för hela familjen med Stockholms Stadsmission

Stockholms Stadsmission bjuder in till nationaldagsfirande för hela familjen med musik, modevisning och möjlighet att fika gott. Firandet inleds med modevisning med kläder från REMAKE, elever från Stadsmissionens folkhögskola bjuder på konsert i Bullkyrkan och Grillska huset har öppet och serverar nationaldagsbakelser.

Modevisning, sång och musik
På Stortorget i Gamla Stan arrangeras en modevisning med kläder från Stockholms Stadsmissions eget märke REMAKE - second hand-kläder som fått ny form och stil. Det blir konsert i Bullkyrkan med elever och lärare från Stadsmissionens folkhögskola. Under en timme bjuds det på rock, pop, visor, opera och blues.

Njut av en god bakelse som gör gott
För den som vill njuta av en nationaldagsbakelse är Grillska Husets café med sin utegård öppen och den som vill köpa med sig något gott hem kan besöka Grillska Husets eget bageri & brödbod. Överskottet från nationaldagens försäljning går till Stockholms Stadsmissions sociala arbete.

Program 6 juni, kl 11-16
Kl :11-16 Försäljning av second hand prylar/kläder och REMAKE utanför Stockholms Stadsmissions butik på Stortorget.
Kl :12.30–13.15 Modevisning och catwalk. Frisörelever från Grillska Gymnasiet gör håruppsättningar på modellerna.
Kl: 13.30–14.30 Musikframträdande i Bullkyrkan, Stortorget 5.

För mer information, vänligen kontakta:
Helena Melbin, Stockholms Stadsmission, tfn: 08-684 234 04

Om Stockholms Stadsmission

Stockholms Stadsmission är en ideell förening, fristående från stat, kommun och kyrka som samarbetar med kommun, landsting och andra ideella organisationer. Vi bedriver verksamheter för människor i hemlöshet och missbruk, barn, ungdomar och äldre. Stockholms Stadsmission bedriver också skolverksamhet och sociala företag. Arbetet utförs av anställd personal och volontärer. Verksamheten finansieras med gåvomedel från enskilda givare, företag, församlingar, fonder och stiftelser, bidrag från stat, kommun och landsting och intäkter från vår affärsverksamhet.