Välkommen till invigningen av ”Mitt Stockholm – för en mänskligare stad”

På juldagen är det premiär för utställningen ”Mitt Stockholm – för en mänskligare stad” som är ett samarbete mellan Stockholms Stadsmission och Fotografiska i Stockholm. Det är deltagare från Stockholms Stadsmissions verksamheter som visar upp ”sitt Stockholm” genom egentagna bilder.

Idag lever en stor del av Stockholms befolkning i hemlöshet, ca 5600 i Stockholms län och 2900 i staden. Nu visar 16 deltagare från olika verksamheter inom Stockholms Stadsmission upp sin verklighet och vardag på Fotografiska i Stockholm.

Välkommen den 25 december klockan 13.00
Den 25 december klockan 13.00 bjuder Stockholms Stadsmission och Fotografiska in till invigningen av ”Mitt Stockholm – för en mänskligare stad”. Representanter från både Stockholms Stadsmission och Fotografiska finns på plats och invigningen inleds av Marika Markovits, direktor på Stockholms Stadsmission som tillsammans med Karin Jerneld, stiftelse- och partneransvarig Fotografiska, berättar mer om utställningen och projektet. Det bjuds även på lättare förtäring. Utställningen pågår mellan den 25 december och den 10 januari.

När: Juldagen den 25 december, klockan 13.00

Var: Fotografiska, Stadsgårdshamnen 22, 116 45 Stockholm

Yvonne Borg, Kommunikation- och insamlingschef, Stockholms Stadsmission,
070- 458 09 66,
yvonne.borg@stadsmissionen.se

Karin Jerneld, stiftelse- och partneransvarig, Fotografiska,
karin.jerneld@fotografiska.eu

Jens Hollingby, presskontakt Fotografiska, jens.hollingby@fotografiska.eu

Om Stockholms Stadsmission

Stockholms Stadsmission är en ideell förening, fristående från stat, kommun och kyrka som samarbetar med kommun, landsting och andra ideella organisationer. Vi bedriver verksamheter för människor i hemlöshet och missbruk, barn, ungdomar och äldre. Stockholms Stadsmission bedriver också skolverksamhet och sociala företag. Arbetet utförs av anställd personal och volontärer. Verksamheten finansieras med gåvomedel från enskilda givare, företag, församlingar, fonder och stiftelser, bidrag från stat, kommun och landsting och intäkter från vår affärsverksamhet.