Anette Novak ny VD för Interactive Institute

Anette Novak, en erfaren ledare med en gedigen bakgrund inom mediesektorn, tillträdde igår posten som VD för Interactive Institute Swedish ICT.

– Anette är en uppskattad ledare med en intressant bakgrund inom media, öppen innovation och organisationsledning. Vi är väldigt glada att hon har valt att komma till oss på Interactive Institute, säger Staffan Truvé, styrelseordförande.

De senaste åren har Anette drivit egen konsultverksamhet med fokus på att stödja digitaliseringsprocesser inom medieföretag runt om i världen. Tidigare var hon chefredaktör och ansvarig utgivare på Norran i Skellefteå, där hon 2009 framgångsrikt lanserade kollaborativ journalistik som låter läsarna bli medskapare av innehållet.

– Interactive Institute tar fram banbrytande användarupplevelser - ett område jag länge varit närmast nördigt intresserad av. Det ska därför bli fantastiskt spännande att få vidareutveckla verksamheten tillsammans med de oerhört kompetenta medarbetarna, säger Anette Novak.

Anette Novak, anette.novak@tii.se, 070-266 63 14

Staffan Truvé, staffan.truve@tii.se, 070-593 38 85