Digitaliseringens möjligheter – SICS Open House 2016

9-12 Föredrag
12-17.00 Utställning
17.00 Mingel

SICS Swedish ICTs årliga arrangemang för industri och akademi i Kista har i år lockat över 450 anmälda. Inbjudna talare är den serieentreprenören Jane Walerud, den digitala strategen Darja Isaksson, Susanne Timsjö som leder digitaliseringen av industrin genom det nationella programmet PiiA och Jason Hoffman som ansvarar för framtidens molnlösningar på Ericsson.

Dagen inleds med fyra föredrag. Därefter öppnar utställningen som i år innehåller ca 80 stationer med resultat och pågående forskning på SICS. Lunch serveras och alla forskare är tillgängliga för att demonstrera och diskutera nya idéer och tekniska lösningar för industri och offentlig sektor. Dagen avslutas med det uppskattade barminglet på SICS Open House.

FÖREDRAG

• Christer Norström, CEO SICS Swedish ICT: Welcome to SICS!
  • Darja Isaksson - Can we save the world using our new digital dimension?
  • Susanne Timsjö - Gamification for industry
  • Jane Walerud - What is the difference that makes the difference?
  • Jason Hoffmann - The future of cloud and internet

Föredragen sänds live via vår webb https://www.sics.se/events/sics-openhouse2016  där det också finns utförliga beskrivningar av alla föredrag och demonstrationer.

UTSTÄLLNING

Årets utställning bjuder på nästan 80 stationer med posters och demonstrationer. Alla forskare är tillgängliga för att demonstrera och diskutera nya idéer och tekniska lösningar för industri och offentlig sektor.

Hjärtligt välkommen att deltaga hela dagen eller delar av den!
För pressanmälan, information och ev kontakt med talare, kontakta gärna kommunikationsansvarig:

Linnéa Svenman
linneas@sics.se

(Bild från SICS Open House 2015)