• RISE/

Ericsson Networked Events Virtual Live Arena presenteras på Internet of Sports Day

”Alla event borde vara uppkopplade” säger Mikael Sundström, chef för Networked Events på Ericsson. Vid skid-VM i Falun 2015 är Ericsson ansvarig för den digitala upplevelsen.

På Internet of Sports Day i Åre den 25:e mars kommer Mikael att berätta om erfarenheter från Falun och visa på hur digitalteknik kan förhöja och bredda användarupplevelsen för event.

Mikael Sundström är chef för Networked Events på Ericsson och har en gedigen erfarenhet av ledande positioner både inom IKT- och sportbranschen. Han har tidigare arbetat som VD för det globala sport- och fritidsmärket SOS (Sportswear of Sweden), och är i dag även styrelseordförande för sport- och fritidsmärket ISBJÖRN of Sweden.

Om Internet of Sports Day

Internet of Sports Day är en mötesplats för IKT- och sportbranschen som syftar till att sätta fokus på Sveriges unika möjlighet att kombinera sport och IKT för att skapa nya internationellt framgångsrika produkter och tjänster. Internet of Sports Day arrangeras av Swedish ICT, Peak Innovation och Nationellt Vintersportcentrum i samarbete med Åre Kapitalmarknadsdagar och ingår i Åre World Business and Sports Forum. www.internetofsportsday.com

Jin Moen, Affärs- och Innovationsområdeschef Internet of Sports Swedish ICT

Mail: jin.moen@swedishict.se