Eva Pettersson ny vd för JTI

Eva Pettersson har utnämnts till ny vd för JTI - institutet för jordbruks- och miljöteknik. Hon tillträder tjänsten den 10 januari. Eva Pettersson kommer närmast från en tjänst som forskningschef på SLF och LRF.
- Vi är mycket glada över rekryteringen av Eva Pettersson. Med sin genuina erfarenhet av forskning och näringsliv och sin entusiasm kommer hon att bidra till en stark utveckling för JTI, säger Bengt Persson, styrelseordförande i JTI.

Eva Pettersson är 49 år, har doktorerat inom växtförädling vid Sveriges Lantbruksuniversitet, och är idag verksam som forskningschef vid Stiftelsen Lantbruksforskning (SLF) och LRF.

- JTI ligger verkligen rätt i tiden och har med sin roll i SP-koncernen mycket goda förutsättningar att både utvecklas och öka sin omsättning. JTI kan, tillsammans med SP-koncernens övriga breda resurser exempelvis inom livsmedel och energi- och miljöteknik, skapa stort värde för kunder och intressenter. Jag är väldigt glad att jag fått förtroendet att vara med på den resan, säger Eva Pettersson.

För mer information kontakta:

Bengt Persson, styrelseordförande i JTI - Institutet för jordbruks- och miljöteknik AB.
Tel: 0708-690 621

Maria Khorsand, koncernchef SP
Tel: 0702-555 528

Högupplöst foto på Eva Pettersson finns här http://www.jti.se/index.php?page=press-nyhetsbilder