Forskare blir sambor i Lund

SP samlar nu de flesta av sina medarbetare i Sydsverige i gemensamma lokaler vid Ideon Gateway i Lund. Den 26 mars är det invigning i närvaro av bland andra Skånes landshövding Margareta Pålsson och SPs koncernchef Maria Khorsand.

SP-koncernen har sedan tidigare medarbetare lokaliserade i Sydsverige och de flesta ska arbeta i det nya kontoret på Ideon. Att valet föll på Ideon Gateway beror mycket på närheten till Lunds Tekniska Högskola, ESS samt olika inkubatorer och småföretag. Byggnadens miljöprofil och det kluster av företag och branscher verkar i huset var också avgörande.
SP har fått tillgång till ett helt våningsplan på Ideon Gateway för de cirka 30 medarbetarna. Rekrytering av fler finns på agendan.
– En rekryteringsplan, som involverar de flesta av våra bolag och enheter, siktar mot 50 anställda i Lund och 75 i hela Skåne inom ett par år, säger SPs koncernchef Maria Khorsand.

För mer information, kontakta Matz Sandström, SPs platschef i Lund, matz.sandstrom@sp.se, tel 070-521 49 27