Hämta programmet till Android-dagen på onsdag.

Tid: 21 september 2011 kl 9:00-17:00
Plats: Electrum, Isafjordsgatan 22, Kista

Androids allt större andel av marknaden för telefoner, surfplattor och andra handhållna enheter har gjort Android-kompatibel hårdvara allt billigare. Detta i kombination med enkelheten att utveckla för plattformen gör det möjligt att använda Android inom helt nya områden. De första exemplen på Android i inbyggda system har redan nått marknaden. Runt hörnet ligger användandet av Android inom industrin.

Denna konferens är en mötesplats för företag, utvecklare, konsulter och forskare: ett forum för diskussioner om vad som kan göras idag och vad som kommer att vara möjligt i framtiden. Programmet kommer att vara späckat med framstående utvecklare, branschexperter och ledande forskare.

Konferensen arrangeras av SICS, Swedish Institute of Computer Science i samarbete med Elektroniktidningen, Automation Region och Swedsoft.

Hela programmet med sammanfattningar bifogas nedan och kan laddas ner från www.sics.se/androiddagen2011

Pressanmälan på www.sics.se/sics-event?event=android11-press
Kontakt: Kristofer Franzén, 070 649 8339, franzen@sics.se