Louise Felldin är ny Marknads- och kommunikationschef på Acreo AB

Louise Felldin är ny Marknads- och kommunikationschef på Acreo AB

Louise Felldin kommer närmast från Markus Reklambyrå AB, Linköping, där hon varit VD och strategisk projektledare sedan 2007. Dessförinnan var hon biträdande avdelningschef för Externa relationer vid Linköpings universitet med ansvar för LiUs kommunikationsarbete inom bl a forskningsfinansiering, studentrekrytering och internationalisering.

– Louise har en stark erfarenhet som passar väl in i vår samverkan med akademi, företag och samhället, säger Mårten Armgarth VD på Acreo AB.

Marknads- och kommunikationschefen har det strategiska ansvaret för Acreos marknadsföring och kommunikationsarbete och ska, tillsammans med moderbolaget Swedish ICT, verka för att stärka företagets varumärke och medierelationer.

– Det känns både hedrande och spännande att, tillsammans med Acreos kompetenta medarbetare, få leda företagets kommunikationsarbete så att Acreos samhällsrelevanta och innovativa forskning blir ännu mer känd för allmänhet, akademi och näringsliv, säger Louise Felldin.

Louise är 49 år och innehar dubbla magisterexamina inom Medie- och kommunikationsvetenskap från Göteborgs universitet och Malmö Högskola. Hon är uppvuxen på den halländska nordkusten men har bott och arbetat i Östergötland sedan 1994. Louise har lång erfarenhet av såväl praktiskt som strategiskt kommunikationsarbete och har haft flera chefsbefattningar genom åren. Hon tillträdde tjänsten den 21 maj.

För ytterligare information kontakta:

Mårten Armgarth, VD Acreo AB
070-528 25 00, marten.armgarth(at)acreo.se

Om Acreo

Acreo är ett av Europas främsta forskningsinstitut inom elektronik, optik och kommunikationsteknik. Genom att omsätta akademisk forskning till kommersiellt gångbara produkter erbjuder Acreo värdeskapande tekniklösningar för tillväxt och konkurrenskraft i näringsliv och samhälle. Uppdragen spänner mellan allt från förstudier, långsiktiga forskningsprojekt, prototyper och småskalig produktion, till verifiering och testning. Acreo erbjuder även stöd till små och medelstora företag genom tekniköverföring, företagsnätverk och finansiell rådgivning. Acreo är en del av Swedish ICT och har 165 anställda med lokalisering i Kista (huvudkontor), Norrköping, Göteborg och Hudiksvall.