​Ny chef ska skapa innovativ kommunikation

Interactive Institute Swedish ICT har utsett Lukasz Lindell till ny kommunikationsansvarig. Lukasz Lindell kommer tillträda sin tjänst 7 april.

Lukasz Lindell kommer närmast från Appelberg Publishing Group, där han i sin nuvarande position är ansvarig för utvecklingen av bolagets filmerbjudande inom content marketing. Tidigare har Lukasz drivit eget bolag inom video och marknadsföring. Lukasz har även en mångårig bakgrund från MTG.

Interactive Institute Swedish ICT är en experimentell IT & designen forskningsinstitut som driver forskning och innovation. Institutet skapar banbrytande användarupplevelser och erbjuder kompetens inom interaktionsdesign, visualisering, användarbeteende, ljuddesign, spel och underhållning. Genom kreativa och samverkande processer skapar ICT innovativa lösningar, koncept och produkter för samarbetspartners. Institutet skapar nya sätt att göra och tänka.

- Det finns så oerhört mycket att berätta kring Interactive Institutes arbete med interaktionsdesign, visualiseringar, gamification, ljuddesign med mera, säger Lukasz Lindell

- Forskningen som institutet bedriver hjälper verkligen företag och människor, och ger ny kraft till utveckling. Det ska bli väldigt spännande att få sätta sig in i de här frågorna på djupet, speciellt då den här typen av verksamhet personligen ligger mig varmt om hjärtat. Jag tror att jag med min bakgrund inom filmkommunikation och digital strategi kan hitta många spännande vägar för att berätta om de här sakerna.