Prindit vinnare av publikens pris i Almedalen

Prindit, ett spinoffbolag till RISE SICS Västerås, fick ta emot publikens pris i årets Serendipity Challenge.

Prindit var ett av 50 framtidsbolag som var inbjudna till årets Almedalsvecka för att delta i finalen av Serendipity Challenge, en årlig nationell tävling öppen för alla Sveriges entreprenörsledda bolag i startup- och tillväxtfas. Alla bolagen var representerade på plats och en del av entreprenörsutställningen i Industrimatchens tält i centrala Visby. Förutom att årets startupbolag och årets tillväxtbolag korades så fick även besökarna rösta fram sin vinnare. Anders Wikström och Stefan Cedergren, grundare av Prindit och även forskare på RISE SICS Västerås, fick under tisdag eftermiddag ta emot publikens pris i årets Serendipity Challenge.

”Det är fantastiskt roligt att få det här erkännandet från publiken. Det betyder att vår tjänst är viktig och att det behövs ett enkelt sätt att följa upp och arbeta med framgångsfaktorer som skapar mer produktiva och innovativa organisationer med medarbetarna i fokus. Ledare i företag behöver helt enkelt fokusera på att skapa bättre förutsättningar för sina medarbetare och det är just det vi kan erbjuda,” säger Anders Wikström.

Prindit är ett enkelt digitalt organisationsverktyg. Den AI-baserade tjänsten mäter, analyserar och identifierar i realtid om till exempel ett projekt riskerar att bli försenat och pekar ut vad som hindrar en organisation från att bli mer innovativ. Tjänsten rekommenderar åtgärder som skapar delaktighet, motivation och engagemang på alla nivåer i organisationen. Idag har Prindit 30 betalande kunder runt om i Europa. Bolaget grundades 2015 och är en avknoppning från forskningsinstitutet RISE SICS Västerås.

För frågor, kontakta Anders Wikström eller Stefan Cedergren, eller läs mer på Prindits hemsida.