Rise i Almedalen

Under Almedalsveckan 2019 bjuder RISE återigen in till Samhälle 5.0, en vision för ett smartare, hållbart samhälle.

Vårt tema Samhälle 5.0 handlar om hur det nya samhället är mer individanpassat, digitalt assisterat och cirkulärt.

Tisdag och onsdag den andra och tredje juli arrangerar vi nära tjugo seminarier, samtal, workshops och andra aktiviteter i labbet och teatern, våra två evenemangstält, i RISE trädgård på Korsgatan 6.

Trädgården är också öppen som mötes- och mingelplats för alla som vill diskutera lösningar för problemlösare, forskning och innovation inom hälsa, samhällsbyggnad, digitalisering, bioekonomi eller annat med oss på RISE eller varandra.

Program tisdag 2 juli

Program onsdag 3 juli

För mer information kontakta:

Niklas Jälevik, presschef RISE

niklas.jalevik@ri.se

Om oss

RISE är Sveriges forskningsinstitut och innovationspartner. I internationell samverkan med företag, akademi och offentlig sektor bidrar vi till ett konkurrenskraftigt näringsliv och ett hållbart samhälle. Våra 2 700 medarbetare driver och stöder alla typer av innovationsprocesser. RISE är ett oberoende, statligt forskningsinstitut som erbjuder unik expertis och ett 100-tal test- och demonstrationsmiljöer för framtidssäkra teknologier, produkter och tjänster. www.ri.se