Sport och digital teknik öppnar ny marknad

Den 25 september organiserar SICS Swedish ICT en heldag i Kista kring mötet mellan sport, träning och teknik. Hur tar vi vara på den nya marknad som digitaliseringen erbjuder på sportområdet?

I takt med att vi får sensorer på skorna, statistik på hur konditionen förbättras och träningsappar av olika slag öppnas en värld av affärsmöjligheter. Intresset för sport och wellbeing är stort i Sverige och vår forskning inom sensor- och dataanalysområdena är i världsklass. I den kombinationen ser vi en chans för innovation i svenska företag.

Internet of Sports Day är startskottet för en satsning i Kista på sport och digital teknik. I programmet medverkar bl a skidlandslagets utvecklingschef, elitåkare, "stakprofessorn" från Nationellt Vintersportcentrum, dataanalysforskare och upplevelseforskare, affärsutvecklare, digitaliseringsansvarige på Vasaloppet och företrädare för sportutrustningsindustrin.

Se hela programmet och alla talare på www.sics.se/events/internet-of-sports-day-2013
Tid: 25 september kl 8.30-17.00
Deltagaravgift: 900 kr plus moms
Plats: Kistamässan vid Helenelunds pendeltågsstation (15 min promenad  från Kista centrum)

Internet of Sports Day ingår i SICS Software Week www.sics.se/events/ssw2013 på Kistamässan. Dagen genomförs i samarbete med EIT ICT Labs.
______________________________________

För frågor, gratis pressdeltagande och bokning av talarintervjuer, vänligen kontakta Kersti Hedman, SICS Swedish ICT, kersti@sics.se. tel 070-622 4158.