Två priser till RISE i Universum Employer Branding Awards

RISE ha har tilldelats priser i kategorierna "Årets Employer Branding-företag" och "Årets HR-direktör" i Universum Employer Branding Awards 2020. Varje år uppmärksammar Universum arbetsgivare och enskilda individer som har tagit extra stora kliv framåt för att bygga ett varumärke som har högt anseende bland potentiella medarbetare.

Syftet med Universum Employer Branding Awards är att lyfta företag och organisationer som tänker nytt och visar vägen för ett framgångsrikt Employer Branding-arbete. RISE får priset Årets Employer Branding-företag för arbetet med att stärka varumärkets attraktionskraft i förhållande till de talanger organisationen vill attrahera.

I Pia Sandviks tacktal, som sändes under eventet den 24 september, lyfter hon fram RISE viktiga roll som problemlösarnas problemlösare och hur medarbetarna betyder allt.

–  Vi är 2900 medarbetare som tillsammans bygger och förmedlar bilden av RISE. Inom RISE arbetar vi ständigt med vår attraktionskraft, både för våra nuvarande och framtida medarbetare. Jag vill lyfta det imponerande arbete som framförallt HR och Kommunikation har gjort för att ta oss till nästa nivå.

RISE tog även emot pris för utmärkelsen Årets HR-direktör. Johanna Flankes innovativa synsätt på HR och hur det har bidragit till att göra RISE till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare var en del av motiveringen. I sitt tacktal som sändes i samband med utdelning av priset, riktade Johanna sig till alla medarbetare:

- Att få vara HR-direktör på en arbetsplats där det finns problemlösare som går till jobbet varje dag för att göra världen lite bättre, det är förstås en ynnest. Jag är så imponerad av den här organisationen och människorna i den, och jag är så tacksam för det här fina priset.