• RISE/

Verksamhetsåret 2012 - Interactive Institutes årsberättelse publicerad

2012 var ett exceptionellt spännande år på Interactive Institute. Det blev året då vi en gång för alla sprang förbi science fiction-filmernas framtidsvisioner och avslöjade en 5 500 år gammal mordgåta genom visualiseringsteknik. Vi tog med oss eye tracking-teknik ut på verkstadsgolvet, och med hjälp av ljuddesign förbättrade vi arbetsmiljön på en industrianläggning.

Vårt jobb är att skapa banbrytande användarupplevelser som involverar och engagerar människor – oavsett om utmaningen är att förändra hur museibesökare upptäcker vetenskap eller att involvera spetsanvändare för att ge företag konkurrensfördelar. Nya användarupplevelser kan skapas i alla typer av företag och sammanhang, vilket gör fantasi och förmåga att tänka nytt avgörande för vår verksamhet. Därför är vi extra stolta att presentera projekten i denna årsberättelse, där vi tar oss an helt olika utmaningar tillsammans med samarbetspartners från vitt skilda branscher. Vi möjliggör dialog mellan olika kompetenser genom att utveckla verktyg och processer som skapar öppenhet och ömsesidig förståelse.

Välkommen att läsa om detta och mycket annat i vår årsberättelse 2012. Årsberättelsen är på engelska och finns enbart digitalt. Se blädderbar pdf-version här eller ladda ner en pdf nedan.