Dollar Financial Corp förvärvar Risicum Abp

Finlands ledande mikrolåneföretag, Risicum Abp, blir en del av Dollar Financial Corporation, som själva är verksamma inom konsumentkrediter. Dollar Financial Corporation har haft verksamhet sedan 30 år tillbaka och är noterat på Nasdaq (NASDAQ: DLLR) sedan år 2005.

”Vi ser fram emot samarbetet med Dollar Financial Corporation. Vi ser att vår kommande ägare, med sina mångsidiga resurser, kan hjälpa oss förstärka vår ledande position inom kreditgivning via nätbaserade och mobila medier. Detta stöder vår nuvarande tillväxtstrategi ”, säger Risicums vice ordförande Jouni Hintikka.

Dollar Financial är verksamt förutom i USA, även i sex andra länder och har 5 000 anställda på sina 1 236 kontor. Risicum Abp grundades 2005 och har sedan dess haft en kraftig tillväxt i både Finland och Sverige. Sin nuvarande ställning som föregångare har möjliggjorts genom utnyttjande av de främsta nätbaserade och mobila distributionsmedierna.

För mer information, kontakta:

Jouni Hintikka

Risicum Abp

jouni.hintikka@risicum.fi

Risicum Abp

Risicum Abp är ett mikrolåneföretag med verksamhet i Finland och Sverige. Företaget beviljar lån utan säkerheter eller borgensmän för vardagliga behov. Risicum koncernen sysselsätter 50 personer i Åbo och Helsingfors och hade en omsättning på 14,1 miljoner euro år 2010.

www.risicum.fi

www.risicum.se