Risk Intelligence A/S' ledning och anställda ökar ägandet i bolaget

Risk Intelligence A/S (“Risk Intelligence” eller “bolaget”) meddelar i dag att bolaget har ökat aktiekapitalet med 504 617 aktier och DKK 1,5 millioner genom att konvertera ett warrant-program till aktier.

Anställda i Risk Intellgence erbjöds i maj 2020 ett warrantprogram. Detta program kunde konverteras till aktier från och med 1: a juni 2021 till och med 31: a juli. Av programmets 600 000 warranter konverterades 504 617 till aktier, viket motsvarar en utnyttjandegrad om 84,1%.

VD Hans Tino Hansen:
“Programmet lanserades under – för världen, marknaden och bolaget – mycket svåra tider på grund av COVID-19, som ett incitamentprogram för ledning och anställda. En konverteringsgrad på nära nog 85% från de anställda och 100% från ledningen ser jag som ett kvitto på vår framtidstro, bedömning av kommande tillväxt och bolaget i stort.”

Antal aktier och aktiekapital
Efter genomförd konvertering ökar antalet aktier med 504 617, vilket innebär att det totala antalet aktier efter transaktionen är 11 082 047. Aktiekapitalet har som en konsekvens ökat med DKK 1 513 851.

Konverterade warranter har ersatts med aktier (1:1). Konverteringskursen var satt till DKK 3 per aktie, vilket var aktiekursen då programmet lanserades.

Av det totala antalet konverterade aktier stod ledningen för 217 393 och personalen för 287 224.

Utspädningseffekten för övriga aktieägare är efter genomförd transaktion 4,5%.

Fördelningen av ledningens konvertering och totala innehav efter transaktionen enligt tabell

Position Konverterade warranter Konverterigs-grad Innehav efter transaktion
Hans Tino Hansen CEO    83 342 100%      3 101 842
Jens Krøis CFO    50 484 100%              55 484
Henrik Ehlers Kragh COO    55 764 100%              64 383
Jim Pascoe CCO    27 803 100%              27 803

*Konvertering av warranter och aktieköp i marknaden av VD, Hans Tino Hansen, har rapporterats i ett tidigare pressmeddelande (1: a juli 2021). VD:s totala innehav fördelar sig på 101 842 under eget namn och 3 000 000 i det helägda bolaget Sandbjerg Holding ApS.

This information is information that Risk Intelligence A/S is obliged to make public pursuant to the EU Market Abuse Regulation. The information was submitted for publication through the agency of the contact person set out below, on 10 August 2021.

Vill du veta mer om Risk Intelligence:
se bolaget beskrivande video: Knowing Risk

För ytterligare information kontakta:

Web page and social media:
Website: investor.riskintelligence.eu
Twitter: www.twitter.com/riskstaff