Ändring av antalet aktier och röster i Venue Retail Group AB

Enligt 4 kap. 9 § lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument ska svenska aktiebolag vars aktier är upptagna till handel på en reglerad marknad – om en ändring av det totala antalet aktier eller röster i bolaget skett – offentliggöra uppgifter om ändringen den sista handelsdagen i den kalendermånad då ändringen skett.

Under maj 2012 genomfördes en sammanläggning av aktier 1:100, innebärande att hundra (100) aktier lades samman till en (1) aktie. För att kunna genomföra sammanläggningen genomfördes även en riktad nyemission (utjämningsemission) om totalt 47 B-aktier.

Per den 31 maj 2012 uppgår därmed det totala antalet aktier i Venue Retail Group till 8 127 026, varav 300 A-aktier och 8 126 726 B-aktier. Det totala antalet röster i bolaget uppgår per samma datum till 8 129 726. Aktiekapitalet uppgår till 113 778 364 kronor. Bolaget innehar inte några egna aktier.

Mats Persson, styrelsens ordförande, telefon 070-511 46 36
Staffan Gustafsson, CFO och vVD, telefon 0708-89 92 44

Informationen är sådan som Venue Retail Group AB är skyldig att offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande torsdagen den 31 maj 2012 kl 08.00.

Venue Retail Group AB, Ringvägen 100, 11 tr, Stockholm

Venue Retail Group är en ledande aktör inom segmentet modeaccessoarer, resetillbehör och skor i Norden. Koncernens butiker erbjuder den ultimata mötesplatsen för dem som söker attraktivt mode, hög service och genuin fackhandelskunskap. Verksamheten bedrivs i de två affärsområdena Accessoarer och Rizzo genom de helägda kedjorna Accent, Morris och Rizzo. Venue Retail Group är noterat på NASDAQ OMX Stockholm.