Annika Velander ny CFO på Rizzo Group

STOCKHOLM (26 augusti 2022) – Annika Velander kommer närmast från Eniro och har flerårig erfarenhet som CFO, koncernredovisningschef och ekonomichef i olika bolag och branscher såsom Eniro, Scandic, Länsförsäkringar, Folksam m.fl. Annika är född 1968 och är civilekonom från Stockholms universitet. Annika börjar omgående som interims-CFO.

Nuvarande CFO Anders Arverud som framgångsrikt lett bolagets finans- och IT-funktion, och lett ekonomifunktionen under två rekonstruktionsperioder och har varit ett stöd i arbetet med att vända bolagets utveckling lämnar för nytt uppdrag.

”Det är mycket glädjande att vi kunnat knyta Annika till Rizzo Group då hon har både en bred bakgrund från olika roller inom ekonomi och olika branscher. Annika kommer med sin digra bakgrund att vara till stor nytta för Rizzo Group.”, säger Lars Fins, VD Rizzo Group.

Lars Fins, CEO, tel: +46 (0)8 508 99 200, email: lars.fins@rizzogroup.se

Denna information är sådan information som Rizzo Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom vd Lars Fins försorg, för offentliggörande den 26 augusti 2022 kl. 11.30 CEST.

Rizzo Group AB (publ) är en ledande aktör inom väskor och accessoarer i Sverige och Norge med totalt 86 butiker. Verksamheten drivs genom de helägda kedjorna Rizzo och Morris med ett utbud av egna och externa varumärken. Rizzo Group AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm under ticker RIZZO B med ISIN-kod SE0000396822 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Koncernen har cirka 237 medarbetare (heltidstjänster). För mer information, besök www.rizzogroup.se

Rizzo Group
info@rizzogroup.se