Antal aktier och röster i Venue Retail Group AB per den 31 augusti 2009

Enligt lag skall svenska aktiebolag vars aktier är upptagna till handel på en reglerad marknad – om en ändring av det totala antalet aktier eller röster skett – offentliggöra uppgifter om ändringen den sista handelsdagen i den kalendermånad då ändringen skett.

Under augusti månad 2009 verkställdes konvertering till nya aktier av serie B i enlighet med den emission av konvertibler medförande tvingande konvertering som extra bolagsstämma i Venue Retail Group den 8 maj 2009 beslutade om i enlighet med styrelsens förslag från den 6 april 2009. Genom konverteringen har tillkommit totalt 631 400 709 nya aktier av serie B. Per den 31 augusti 2009 uppgår därmed det totala antalet aktier i bolaget till 725 745 153, varav 30 000 aktier av serie A och 725 715 153 aktier av serie B. Det totala antalet röster i bolaget uppgår per samma datum till 726 015 153. Aktiekapitalet uppgår till 101 604 321 kronor. Bolaget innehar inte några egna aktier. För ytterligare information, vänligen kontakta: Staffan Gustafsson, CFO och vice VD, tel 08-508 99244, mobil 0708-899 244, e-post: staffan.gustafsson@venueretail.com Informationen är sådan som Venue Retail Group AB kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 31 augusti 2009 kl 09.00.