Förändring av antal aktier och röster i Rizzo Group

STOCKHOLM (30 juni 2023) Rizzo Group AB ("Rizzo Group" eller "Bolaget") meddelar att antalet aktier och röster har ökat med 215 861 040 till följd av att styrelsen beslutat att genomföra en riktad nyemission av B-aktier om högst cirka 32 MSEK till Zenith Management AB (den "Riktade emissionen"). Styrelsens beslut om den Riktade emissionen godkändes vid en extra bolagsstämma den 27 mars 2023.

Idag, den sista handelsdagen i månaden, finns därmed totalt 354 976 441 aktier i Bolaget införda i den av Euroclear Sweden AB ("Euroclear") förda aktieboken, av vilka 30 är av serie A, 354 908 603 är av serie B och 67 808 är av serie C. Antalet röster uppgår till 354 976 711.

Styrelsen har vidare beslutat att genomföra en partiellt garanterad företrädesemission av B-aktier motsvarande lägst 130 MSEK och högst cirka 153 MSEK före avdrag för transaktionskostnader, vilket godkändes vid den extra bolagsstämman den 27 mars 2023 ("Företrädesemissionen"). Aktierna som tecknades i Företrädesemissionen har under juni månad registrerats hos Bolagsverket men är ännu inte införda i den av Euroclear förda aktieboken. Omvandlingen av betalade tecknade aktier (BTA) till aktier (AK) förväntas ske den 6 juli 2023. När aktierna som tecknades i Företrädesemissionen har förts in i aktieboken kommer antalet aktier i Bolaget att uppgå till 1 658 093 613, av vilka 30 kommer att vara av serie A, 1 658 025 775 kommer att vara av serie B och 67 808 kommer att vara av serie C. Antalet röster kommer då att uppgå till 1 658 093 883.

Vänligen notera med anledning av ovanstående att Bolagsverkets uppgift om antalet aktier och röster i Rizzo Group inkluderar de aktier som tecknats i Företrädesemissionen och därmed ännu inte stämmer överens med den av Euroclear förda aktieboken.

Helena Morland, tel: +46 (0) 8 508 99 200, email: helena.morland@rizzogroup.se

Denna information är sådan information som Rizzo Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt lag (1991:980) om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 30 juni 2023, kl. 14:00 CEST.

Rizzo Group AB är en ledande aktör inom väskor och accessoarer i Sverige och Norge med totalt 62 butiker. Verksamheten drivs genom de helägda kedjorna Rizzo och Morris med ett utbud av egna och externa varumärken. Rizzo Group AB är noterat på Nasdaq Stockholm under ticker RIZZO B med ISIN-kod SE0016276109 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Koncernen har cirka 200 medarbetare (heltidstjänster). För mer information, besök www.rizzogroup.se

Rizzo Group
info@rizzogroup.se