Kicki Olivensjö ny Inköpschef på Venue Retail Group

Kicki Olivensjö har utsetts till ny Sortiment- och Inköpschef för Venue Retail Group. Kicki Olivensjö kommer närmast från Åhlens där hon haft rollen som Affärsområdeschef för Womens Fashion samt Category Manager för Accessoarer, Skor och Väskor. Kicki har tidigare arbetat som Design- och Inköpschef på Lindex, Design- och Produktionschef på Peak Performance samt olika befattningar på HM i Sverige och utomlands.

- Kicki Olivensjö har en gedigen erfarenhet och kunskap om sortiment- och inköpsarbete inom Retail och vi är väldigt glada över att hon nu tar över det påbörjade förändringsarbetet inom VRG, säger Christel Kinning t.f. VD i Venue Retail Group.

Kicki Olivensjö tillträder sin tjänst den 1 oktober 2015.

Christel Kinning, t.f. VD, telefon 08-508 99 253 eller 070-985 25 96

Informationen är sådan som Venue Retail Group AB kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande tisdagen den 8 september 2015 kl 15.00.