Kommuniké från årsstämma i Venue Retail Group

Vid årsstämma i Venue Retail Group AB den 13 januari 2010 fastställdes moderbolagets och koncernens resultat- och balansräkning för räkenskapsåret 2008/2009. Stämman beslutade vidare att vinstmedlen ska överföras i ny räkning samt att styrelse och VD beviljas ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2008/2009.

Stämman beslutade att styrelsen fram till nästa årsstämma ska bestå av fem ordinarie ledamöter och inga suppleanter. Till styrelsen omvaldes Ulf Eklöf, Tommy Jacobson, Christel Kinning, Elisabeth Morris samt Mats Persson som också omvaldes till styrelsens ordförande. Stämman beslutade om ett årligt styrelsearvode om sammanlagt 825 000 kronor, varav 125 000 kronor till envar av de bolagsstämmovalda ledamöterna samt att styrelsens ordförande därutöver ska erhålla ytterligare 200 000 kronor. Stämman valde vidare PricewaterhouseCoopers AB till revisor i bolaget för tiden intill den årsstämma som hålls under det fjärde året efter revisorsvalet. Vidare beslutades att arvode till revisorerna ska utgå enligt godkänd räkning. Stämman fattade även beslut om en ändring av bolagsordningen vad avser styrelsens sammansättning till att gälla fyra till åtta ledamöter, från nuvarande fem till åtta, samt tillägg avseende val av revisorer. Vidare fattades beslut om förnyade riktlinjer för ersättning till ledande befattningshavare, beslut om valberedning samt beslut till emissionsbemyndigande – samtliga beslut i enlighet med till stämman framlagda förslag.