Kommuniké från årsstämma i Venue Retail Group

Vid årsstämma i Venue Retail Group Aktiebolag (publ) den 16 januari 2014 fastställdes moderbolagets och koncernens resultat- och balansräkning för räkenskapsåret 2012/2013. Styrelse och VD beviljades ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2012/2013. Utdelning till aktieägarna om 0,25 kronor per aktie fastställdes. Stämman beslutade vidare i enlighet med samtliga till stämman framlagda förslag.

Stämman beslutade att utdelning om 0,25 kronor per aktie lämnas för räkenskapsåret och att efter utdelningen återstående vinstmedel överförs i ny räkning. Avstämningsdag är den 21 januari 2014 och utbetalning av utdelning beräknas sändas ut från Euroclear Sweden AB den 24 januari 2014.

Stämman beslutade att antalet bolagsstämmovalda styrelseledamöter ska vara fem, utan suppleanter. För tiden intill slutet av nästa årsstämma omvaldes Ulf Eklöf, Tommy Jacobson, Christel Kinning, Jonas Ottosson och Mats Persson till styrelseledamöter. Vidare beslutades att omvälja Mats Persson till styrelsens ordförande och Ulf Eklöf till styrelsens vice ordförande.

Stämman beslutade att till styrelsen ska utgå ett arvode om sammanlagt 1 000 000 kronor, varav 150 000 kronor till envar av de bolagsstämmovalda ledamöterna samt att styrelsens ordförande därutöver ska erhålla ytterligare 250 000 kronor. Arvode till revisorerna ska utgå enligt godkänd räkning.

Stämman beslutade vidare om riktlinjer för ersättning till ledande befattningshavare i enlighet med styrelsens förslag samt om valberedning.

Mats Persson, styrelsens ordförande, telefon 070-511 46 36

Informationen är sådan som Venue Retail Group AB kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande fredagen den 17 januari 2014 kl 8.00.

Venue Retail Group AB, Ringvägen 100, 11 tr, Stockholm

Venue Retail Group är en ledande aktör inom segmentet modeaccessoarer, resetillbehör och skor i Norden. Koncernens butiker erbjuder den ultimata mötesplatsen för dem som söker attraktivt mode, hög service och genuin fackhandelskunskap. Verksamheten bedrivs i de två affärsområdena Accessoarer och Rizzo genom de helägda kedjorna Accent, Morris och Rizzo. Venue Retail Group är noterat på NASDAQ OMX Stockholm.