Kommuniké från extra bolagsstämma i Rizzo Group AB den 14 augusti 2023

STOCKHOLM (14 augusti 2023) - Rizzo Group AB (”Rizzo Group” eller ”Bolaget”) höll idag den 14 augusti 2023 extra bolagsstämma i Bolagets lokaler på Kungsholmstorg 6B i Stockholm varvid i huvudsak följande beslut fattades.

Beslut om antagande av ny bolagsordning

Stämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, att anta en ny bolagsordning, varigenom bestämmelserna om gränserna för aktiekapitalet och antalet aktier i bolagsordningens § 4 ändras enligt följande:

Tidigare lydelse

§ 4 Aktiekapitalet skall vara lägst 86 346 924 kronor och högst 345 387 696 kronor.

Ändrad lydelse

§ 4 Aktiekapitalet skall vara lägst 1 658 000 kronor och högst 6 632 000 kronor.

Beslut om minskning av aktiekapitalet

Stämman beslutade att minska aktiekapitalet i enlighet med styrelsens förslag innebärande en minskning med 97 827 523,7961 kronor. Ändamålet med minskningen är förlusttäckningen och minskningen ska ske utan indragning av aktier.

Stämman beslutade att styrelsen, eller den styrelsen utser, ska vara bemyndigad att besluta om de smärre justeringar i bolagsstämmans beslut som kan visa sig erforderliga i samband med registrering vid Bolagsverket.

Helena Morland, VD, tel: +46 (0) 8 508 99 200, email: helena.morland@rizzogroup.se

Denna information är sådan information som Rizzo Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt lag (1991:980) om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades, genom ovanstående persons försorg, för offentliggörande den 14 augusti 2023 kl.21.30 CEST.

Rizzo Group AB är en ledande aktör inom väskor och accessoarer i Sverige och Norge med totalt 61 butiker. Verksamheten drivs genom de helägda kedjorna Rizzo och Morris med ett utbud av egna och externa varumärken. Rizzo Group AB är noterat på Nasdaq Stockholm under ticker RIZZO B med ISIN-kod SE0016276109 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Koncernen har cirka 200 medarbetare (heltidstjänster). För mer information, besök www.rizzogroup.se

Rizzo Group AB
info@rizzogroup.se