Kommuniké från extra bolagsstämma i Rizzo Group AB den 21 september 2023

STOCKHOLM (22 september 2023) - Rizzo Group AB (”Rizzo Group” eller ”Bolaget”) höll den 21 september 2023 extra bolagsstämma i Bolagets lokaler på Kungsholmstorg 6B i Stockholm varvid följande beslut fattades.

Beslut om val av ny styrelseledamot

Stämman beslutade, i enlighet med valberedningens förslag, att välja Christian Karlsson som ny styrelseledamot i Rizzo Group. Christian ersätter tidigare avgående styrelseledamot Dennis Jansén.

För vidare information, vänligen kontakta:
Helena Morland, VD, tel: +46 (0) 8 508 99 200 helena.morland@rizzogroup.se

Informationen lämnades, genom ovanstående persons försorg, för offentliggörande den 22 september 2023 kl.8:45 CEST.

Rizzo Group AB är en ledande aktör inom väskor och accessoarer i Sverige och Norge med totalt 61 butiker. Verksamheten drivs genom de helägda kedjorna Rizzo och Morris med ett utbud av egna och externa varumärken. Rizzo Group AB är noterat på Nasdaq Stockholm under ticker RIZZO B med ISIN-kod SE0016276109 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Koncernen har cirka 200 medarbetare (heltidstjänster). För mer information, besökwww.rizzogroup.se

Rizzo Group AB
info@rizzogroup.se