• Rizzo Group AB/

Kontrollbalansräkning utvisar att det egna kapitalet i Rizzo Group AB understiger hälften av det registrerade aktiekapitalet och styrelsen kommer att kalla till en första kontrollstämma

STOCKHOLM (7 november 2022) Som offentliggjordes i pressmeddelandet den 29 september 2022 fann styrelsen för Rizzo Group AB ("Rizzo Group AB" eller "Bolaget") anledning att anta att det egna kapitalet understeg hälften av det registrerade aktiekapitalet och beslutade därför att upprätta kontrollbalansräkning. Styrelsen för Rizzo Group har upprättat kontrollbalansräkningen och den har granskats av Bolagets revisor. Kontrollbalansräkningen utvisar att Bolagets eget kapital uppgår till - 87 666 466 kronor vilket innebär att det egna kapitalet understiger hälften av det registrerade aktiekapitalet om 8 346 923 kronor.

Styrelsen har med anledning därav beslutat att snarast kalla till en extra bolagsstämma för att pröva om Bolaget skall gå i likvidation - en första kontrollstämma. Kallelsen kommer att publiceras inom kort.

Lars Fins, CEO, tel: +46 (0)8 508 99 200, email: lars.fins@rizzogroup.se

Denna information är sådan information som Rizzo Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående persons försorg, för offentliggörande den 7 november 2022 kl. 14:30 CEST.

Rizzo Group AB (publ) är en ledande aktör inom väskor och accessoarer i Sverige och Norge med totalt cirka 70 butiker. Verksamheten drivs genom de helägda kedjorna Rizzo och Morris med ett utbud av egna och externa varumärken. Rizzo Group AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm under ticker RIZZO B med ISIN-kod SE0000396822 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Koncernen har cirka 200 medarbetare (heltidstjänster). För mer information, besök www.rizzogroup.se

Rizzo Group
info@rizzogroup.se