Ny huvudbank och säkerställd finansiering

Venue Retail Group har idag avtalat om byte av bank för koncernens svenska verksamhet från Swedbank till Nordea Bank, som idag har engagemanget för bolagets norska verksamhet. Genom bytet till Nordea säkerställs den kort- och långfristiga finansieringen av koncernen och därmed även finansieringen av den planerade expansionen.

Det innebär också att Venue Retail Group nu får en övergripande bank och finansiell partner för hela koncernen vilket innebär, utöver utökade kreditramar, effektiviseringsfördelar i den löpande hanteringen av finansiella frågor.

–        Vi är mycket nöjda över att ha tecknat avtal med Nordea Bank som nu blir huvudbank för oss i Norden. Med ett samlat långsiktigt bankåtagande för koncernen förstärker vi förutsättningarna att skapa fortsatt lönsam tillväxt. säger Staffan Gustafsson, CFO och vVD för Venue Retail Group.

Avtalet med Nordea Bank omfattar finansieringen av hela den svenska verksamheten. Sedan 2008 är Nordea huvudbank för koncernens norska verksamhet. Koncernens kreditavtal kräver som tidigare att vissa åtaganden (covenants) uppnås.

Susanne Börjesson, VD, telefon 0701-90 11 53
Staffan Gustafsson, CFO och vVD, telefon 0708-89 92 44

Informationen är sådan som Venue Retail Group AB kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande onsdagen den 8 juni 2011 kl 10.00.

Venue Retail Group AB, Ringvägen 100, 11 tr, Stockholm

Venue Retail Group är en ledande aktör inom segmentet modeaccessoarer, resetillbehör och skor i Norden. Koncernens butiker erbjuder den ultimata mötesplatsen för dem som söker attraktivt mode, hög service och genuin fackhandelskunskap. Verksamheten bedrivs i de två affärsområdena Accessoarer och Rizzo genom de helägda kedjorna Accent, Morris och Rizzo. Venue Retail Group är noterat på NASDAQ OMX Stockholm.