• Rizzo Group AB/

Offentliggörande av prospekt avseende Venue Retail Group AB:s emission av konvertibler medförande tvingande konvertering

Extra bolagsstämma i Venue Retail Group AB (publ) den 8 maj 2009 beslutade i enlighet med styrelsens förslag från den 6 april 2009 att genomföra en emission av konvertibler medförande tvingande konvertering. Det prospekt som beskriver villkoren för emissionen finns från och med idag den 20 maj tillgängligt för aktieägare och allmänhet. Prospektet finns tillgängligt på www.venueretail.com och www.penser.se. Prospektet kan även erhållas kostnadsfritt från Venue Retail Group, Gustavslundsvägen 143, 167 51 Bromma, tel: 08-508 992 00 eller från Erik Penser Bankaktiebolag, Emissionsavdelningen, Box 7405, 103 91 Stockholm, telefon: 08-463 80 00, e-post: emission@penser.se. Emissionens teckningsperiod inleds den 28 maj och pågår till och med den 11 juni 2009. För ytterligare information, vänligen kontakta: Mats Persson, styrelseordförande, mobil 070-511 46 36 Staffan Gustafsson, CFO och viceVD, tel 08-508 99244, mobil 0708-899 244, e-post: staffan.gustafsson@venueretail.com Viktig information Emissionen av konvertibler medförande tvingande konvertering riktar sig inte till aktieägare i Amerikas Förenta Stater, Australien, Japan, Kanada, Sydafrika, Nya Zeeland eller andra länder där deltagande förutsätter ytterligare prospekt, registrering eller andra åtgärder än vad som följer av svensk rätt. Konvertiblerna kommer inte att registreras enligt United States Securities Act från 1933 ("Securities Act"), eller enligt tillämplig lag i Australien, Japan, Kanada, Sydafrika eller Nya Zeeland och får inte erbjudas eller överlåtas, direkt eller indirekt, till person med hemvist i något av dessa länder eller för sådan persons räkning annat än i sådana undantagsfall som inte kräver registrering enligt Securities Act eller motsvarande lag i annat land. Informationen är sådan som Venue Retail Group AB (publ) kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 20 maj 2009 kl. 16.00. Venue Retail Group AB, Gustavslundsvägen 143, 167 51 Bromma Telefon 08-508 992 00 | Organisationsnummer 556540-1493 | www.venueretail.com