• Rizzo Group AB/

Rizzo avbryter diskussionerna med Sajaco Nordic Holding AB, erhåller bryggfinansiering från Zenith Management AB ("Zenith") och har fått positiva indikationer om ytterligare likviditetsstöd

Som kommunicerats, bland annat genom pressmeddelande den 8 juni 2022 har Bolaget behov av ytterligare finansiering, på såväl kort som lång sikt, och har sedan den 30 augusti 2022 fört förhandlingar med Sajaco Nordic Holding AB om en lösning avseende Bolagets finansiering. Det kan nu konstateras att någon sådan lösning inte kommer till stånd med Sajaco Nordic Holding AB. Parterna väljer därför att avsluta samtalen gällande samarbete vilket också medför att parternas avsiktsförklaring (LOI) omedelbart upphör att gälla.

Bolaget har erhållit ett lån om sammanlagt totalt 11 miljoner kronor från Zenith den 31 oktober och 14 november. Lånet löper tills vidare med en årlig ränta på 6%. Zenith har också indikerat att ytterligare likviditetsstöd kan komma att lämnas till dess en långsiktig finansieringslösning kommer på plats. Bolaget och Zenith diskuterar för närvarande formerna och tidpunkten för eventuell överenskommelse om ytterligare likviditetsstöd.

Bolaget utreder också möjligheterna att genomföra en nyemission för att därigenom säkra Bolagets kapitalbehov för att nå lönsamhet och målsättningen är att en sådan nyemission ska vara garanterad till åtminstone 50 procent.

Jonas Stille, VD Rizzo Group, tel: +46707210307  email: jonas.stille@rizzogroup.se

Denna information är sådan information som Rizzo Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående persons försorg, för offentliggörande den 23 november 2022 kl. 08:30 CET.

Rizzo Group AB (publ) är en ledande aktör inom väskor och accessoarer i Sverige och Norge med totalt cirka 70 butiker. Verksamheten drivs genom de helägda kedjorna Rizzo och Morris med ett utbud av egna och externa varumärken. Rizzo Group AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm under ticker RIZZO B med ISIN-kod SE0000396822 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Koncernen har cirka 200 medarbetare (heltidstjänster). För mer information, besök www.rizzogroup.se

Rizzo Group
info@rizzogroup.se