Rizzo Group AB senarelägger publicering av bokslutskommuniké för räkenskapsåret 2021/2022

STOCKHOLM (28 oktober 2022) – Styrelsen för Rizzo Group AB har idag beslutat att senarelägga publiceringen av bolagets bokslutskommuniké för räkenskapsåret 2021/2022. Nytt datum för offentliggörande är den 7 november 2022.

Orsaken till senareläggningen av bokslutskommunikén är dels de personalförändringar som skett under året, där såväl bolagets redovisningschef som CFO bytts ut under räkenskapsåret, och dels det faktum att bolaget har genomfört tre transaktioner sedan maj detta år; avyttringen av Rizzo International AB, överlåtelsen av verksamheten avseende 16 butiker i Sverige och Norge samt avyttring av rättigheterna till varumärkena Don Donna och Handskmakaren. Av dessa var avyttringen av Rizzo International AB den mest omfattande. Mot bakgrund av de tre transaktionerna har arbetet med bokslutet blivit mer omfattande än under ordinarie förhållanden och har dessutom behövt utföras av ny redovisningschef och ny CFO, vilket har medfört tidsutdräkt. Styrelsen har därför beslutat att senarelägga publiceringen av bokslutskommunikén till den 7 november 2022.

Lars Fins, CEO, tel: +46 (0)8 508 99 200, email: lars.fins@rizzogroup.se

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl. 20:30 CEST den 28 oktober 2022.

Rizzo Group AB (publ) är en ledande aktör inom väskor och accessoarer i Sverige och Norge med totalt cirka 70 butiker. Verksamheten drivs genom de helägda kedjorna Rizzo och Morris med ett utbud av egna och externa varumärken. Rizzo Group AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm under ticker RIZZO B med ISIN-kod SE0000396822 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Koncernen har cirka 200 medarbetare (heltidstjänster). För mer information, besök www.rizzogroup.se

Rizzo Group
info@rizzogroup.se