Rizzo Group fastställer avstämningsdag för sammanläggning av aktie

STOCKHOLM (22 juni 2021) – Vid årsstämman i Rizzo Group AB (”Rizzo Group” eller ”Bolaget”) den 18 november 2020 beslutades om sammanläggning av Bolagets aktier genom en så kallad omvänd split, innebärande att tio (10) befintliga aktier sammanläggs till en (1) aktie. Sammanläggningen avsåg Bolagets samtliga aktieslag, inklusive Bolagets aktier av serie B vilka är föremål för handel på Nasdaq Stockholm. Stämman bemyndigade styrelsen att fastställa avstämningsdag för sammanläggningen. Bolagets styrelse har i dag, med stöd av bemyndigandet, beslutat om avstämningsdag för sammanläggning av aktier till den 1 juli 2021.

Tidplan för sammanläggningen av aktier av serie B:

29 juni 2021     Sista dag för handel före sammanläggning.

30 juni 2021     Första dag för handel med sammanlagd aktie. Aktiekursen kommer från och med detta datum att återspegla effekten av sammanläggningen.

1 juli 2021         Avstämningsdag för sammanläggning.

Aktieägare behöver inte vidta några åtgärder för att delta i sammanläggningen. Till följd av sammanläggningen kommer Bolagets aktier att byta ISIN-kod. Från och med 30 juni 2021 handlas aktien av serie B med den nya ISIN-koden SE0016276109.

De aktieägare vars innehav på avstämningsdagen inte är jämnt delbart med tio kommer att vederlagsfritt erhålla aktier för att innehavet ska bli jämnt delbart med tio. Tillhandahållande av sådana utjämningsaktier sker genom Euroclear Sweden AB:s försorg, utan att ytterligare åtgärder behöver vidtas av aktieägarna.

Genom sammanläggningen kommer antalet aktier i Bolaget att minska från 1 138 262 557 till 113 826 255. Antalet aktier av serie B vilka är föremål för handel på Nasdaq Stockholm minskar från 1 137 584 171 till 113 758 417. Varje aktie har efter genomförd sammanläggning ett kvotvärde om 0,06 kronor per aktie.

Lars Fins, VD och Koncernchef, tel: +46 (0)8 508 99 200, lars.fins@rizzogroup.se
Anders Arverud, CFO, tel: +46 (0)8 508 99 200, anders.arverud@rizzogroup.se

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 22 juni 2021 kl. 13:15 CEST.

Rizzo Group AB (publ) är en ledande aktör inom väskor, skor och accessoarer i Sverige och Norge med totalt 94 butiker. Verksamheten drivs genom de helägda kedjorna Accent, Morris, Rizzo samt avdelningar på NK med ett utbud av egna och externa varumärken. Rizzo Group AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm under ticker RIZZO B med ISIN-kod SE0000396822 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Koncernen har cirka 257 medarbetare (heltidstjänster). För mer information, besök www.venueretail.com och www.rizzogroup.se

Rizzo Group AB, Linnégatan 89 C, 104 50 Stockholm