Rizzo Group förändrar koncernledningen

STOCKHOLM (25 januari 2021) – Rizzo Group är inne i en intensiv och omfattande förändringsresa där bolaget står inför en lansering av ett nytt butikskoncept som rullas ut i hög takt sedan november 2020.  För att ytterligare öka tempot inför lanseringen av nya Rizzo i Sverige och nya Morris i Norge – görs justeringar i ledningen.

Försäljning och Inköp & Logistik samlas i en gemensam funktion och har ansvaret för all försäljning, såväl i fysiska butiker som online. Motsvarande sammanslagning görs av Marknad & Online, där Marknadsavdelningen kommer att hantera all marknadsföring och kommunikation. I samband med förändringen lämnar Daniel Eriksson (konsult), digital chef (CDO), bolaget den 1 februari för annat uppdrag.

Den nya koncernledningen består av följande personer:
Lars Fins, CEO
Anders Arverud, CFO - Ekonomi & IT
Helena Morland, CMO - Marknad & Online
Patrik Johansson, COO - Försäljning & Inköp/Logistik
Maria Ryott, CHRO - HR
Jonas Stille, CCO - Change Manager och etablering
Elvira Eriksson, Creative Director (adjungerad)

Lars Fins, VD och Koncernchef, tel: +46 (0)8 508 99 200, email: lars.fins@rizzogroup.se
Anders Arverud, CFO, tel: +46 (0)8 508 99 200, email: anders.arverud@rizzogroup.se

Denna information är sådan information som Rizzo Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 25 januari 2021 kl. 12.00 CEST.

Rizzo Group AB (Publ) är en ledande aktör inom väskor, skor och accessoarer i Sverige och Norge med totalt 101 butiker. Verksamheten drivs genom de helägda kedjorna Accent, Morris, Rizzo samt avdelningar på NK med ett utbud av egna och externa varumärken. Rizzo Group AB (Publ) är noterat på Nasdaq Stockholm under ticker RIZZO B med ISIN-kod SE0000396822 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Koncernen har cirka 420 medarbetare. För mer information, besök www.venueretail.com och www.rizzogroup.se

Venue Retail Group AB, Linnégatan 89 C, 104 50 Stockholm