Rizzo Group ingår ändringsavtal till befintligt bankavtal med Nordea

STOCKHOLM 22 februari 2023 – Rizzo Group AB ("Rizzo Group" eller "Bolaget") meddelar idag att Bolaget har ingått ett ändringsavtal ("Ändringsavtalet") till det bankavtal som ingicks med Nordea den 30 december 2022.

Som kommunicerades den 30 december 2022 ingick Bolaget ett bankavtal med Nordea som innebar att Bolagets dåvarande finanseringsupplägg med Nordea förlängdes på i allt väsentligt de villkor som gällt tidigare. Som därvid kommunicerades framgick bl.a. att bankavtalet var villkorat av att Bolaget genomför en nyemission om 100 MSEK senast den 31 mars 2023. Ändringsavtalet innebär i huvudsak att denna tidsfrist har förlängts. Bankavtalet är nu villkorat av att Bolaget genomför nyemissionen senast den 30 april 2023, i stället för den 31 mars 2023.

Jonas Stille, VD, tel: +46 (0) 70 721 03 07, email: jonas.stille@rizzogroup.se

Denna information lämnades, genom ovanstående persons försorg, för offentliggörande den 22 februari 2023 kl. 15.15 CET.

Rizzo Group AB (publ) är en ledande aktör inom väskor och accessoarer i Sverige och Norge med totalt cirka 60 butiker. Verksamheten drivs genom de helägda kedjorna Rizzo och Morris med ett utbud av egna och externa varumärken. Rizzo Group AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm under ticker RIZZO B med ISIN-kod SE0016276109 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Koncernen har cirka 200 medarbetare (heltidstjänster). För mer information, besök www.rizzogroup.se

Rizzo Group
info@rizzogroup.se