• Rizzo Group AB/

Rizzo Group inleder ett samarbete med Carolina Gynning - blir ansiktet utåt för Vezzano och den nya väskkollektionen som släpps idag

STOCKHOLM (10 november 2023) – Rizzo Group förstärker sin position inom väskor och accessoarer för alla tillfällen genom att inleda ett samarbete med Carolina Gynning som blir ansiktet utåt för Vezzano, ett av Rizzo Groups egna varumärken.

Den första kollektionen som släpps idag andas feminin elegans och består av väskor och plånböcker med eleganta attribut som med en kommersiell prisbild ska attrahera en kvinnlig målgrupp som uppskattar värdet i de iögonfallande detaljerna.

Väskorna går lika bra att bäras till vardags som till fest och består av veganvänligt material.

- Det känns otroligt roligt att göra en nylansering av Vezzano tillsammans med Carolina Gynning, säger Helena Morland, CEO för Rizzo Group. Vi alla inspireras av Carolinas driv och entreprenörskap och hennes coola personlighet passar väl in med det vi vill förmedla med Vezzano.

- Jag är superglad över detta samarbete och det känns så kul att representera ett varumärke som erbjuder prisvärda väskor och accessoarer med hög modegrad, säger Carolina Gynning. Jag älskar kollektionen och det känns extra roligt att väskorna finns tillgänglig i alla butiker både i Sverige och Norge samt online, avslutar Carolina.

- Kvinnor är så praktiska och funktionella i vardagen att vi ibland glömmer bort att väskor också är en utsmyckning som sätter sin prägel på vår vardag, säger Anna Hyunh, Creative Director på Rizzo Group. Vezzano ska representera en ny prisvärd era av stil med en feminin elegans och iögonfallande detaljer. Kollektionen är en hyllning till den medvetna kvinnan.

Av kvinnor, för kvinnor. Rizzo Group är oerhört stolt över kollektionen och samarbetet. Carolina kombinerar glamour med äkthet och inspirerar andra att våga vara sig själva. Varumärket speglar hennes mod, styrka och personlighet.

Kollektionen släpps idag i alla Rizzo och Morris butiker samt online.

Helena Morland, CEO, Rizzo Group AB
helena.morland@rizzogroup.se

Rizzo Group AB är en ledande aktör inom väskor och accessoarer i Sverige och Norge med totalt 61 butiker. Verksamheten drivs genom de helägda kedjorna Rizzo och Morris med ett utbud av egna och externa varumärken. Rizzo Group AB är noterat på Nasdaq Stockholm under ticker RIZZO B med ISIN-kod SE0016276109 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Koncernen har cirka 200 medarbetare (heltidstjänster). För mer information, besök www.rizzogroup.se

Rizzo Group AB