Rizzo Group senarelägger publiceringen av Årsredovisningen

STOCKHOLM (29 november 2021) – Rizzo Group AB (publ) ("Rizzo Group" eller "Bolaget") har beslutat att senarelägga publiceringen av Bolagets Årsredovisning för verksamhetsåret 2020/2021. Årsedovisningen var planerad att släppas under november 2021, Bolaget behöver dock ytterligare tid för att färdigställa Årsredovisningen.

Årsredovisningen kommer att publiceras under andra delen av vecka 48.

Ordinarie Bolagsstämma planeras att hållas under vecka 2, 2022. Bolagstämman var planerad att hållas under december 2021.

Anders Arverud, CFO, tel: +46 (0)8 508 99 200, e-mail: Anders.Arverud@rizzogroup.se

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 29 november 2021 kl. 12.00 CEST.

Rizzo Group AB (publ) är en ledande aktör inom väskor, skor och accessoarer i Sverige och Norge med totalt 94 butiker. Verksamheten drivs genom de helägda kedjorna Rizzo, Morris samt avdelningar på NK med ett utbud av egna och externa varumärken. Rizzo Group AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm under ticker RIZZO B med ISIN-kod SE0000396822 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Koncernen har cirka 257 medarbetare (heltidstjänster). För mer information, besök www.rizzogroup.se

Rizzo Group AB, Linnégatan 89 C, 104 50 Stockholm