Rizzo Group skjuter upp extra bolagsstämman den 10 september 2021

STOCKHOLM (9 september 2021) – Styrelsen för Rizzo Group AB (publ) har beslutat att ställa in extra bolagsstämman som var sammankallad den 10 september 2021 för att besluta om styrelsens förslag om riktad nyemission av aktier av serie B för återbetalning av lån. Anledningen är att samtliga handlingar som krävs enligt aktiebolagslagen inte har tillhandahållits i rätt tid inför stämman. För att undvika risk för eventuella brister i bolagsstämmans beslut har styrelsen beslutat att ställa in stämman och att inom kort kalla till en ny stämma och lägga fram motsvarande förslag till beslut.

Lars Fins, CEO och koncernchef, tel: +46 (0)8 508 99 200, lars.fins@rizzogroup.se
Anders Arverud, CFO, tel: +46 (0)8 508 99 200, anders.arverud@rizzogroup.se

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 9 september 2021 kl. 22:00 CEST.

Rizzo Group AB (publ) är en ledande aktör inom väskor, skor och accessoarer i Sverige och Norge med totalt 94 butiker. Verksamheten drivs genom de helägda kedjorna Accent, Morris, Rizzo samt avdelningar på NK med ett utbud av egna och externa varumärken. Rizzo Group AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm under ticker RIZZO B med ISIN-kod SE0000396822 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Koncernen har cirka 257 medarbetare (heltidstjänster). För mer information, besök www.rizzogroup.se

Rizzo Group AB, Linnégatan 89 C, 104 50 Stockholm