Rizzo Group utser ny VD och gör förändringar inom Styrelsen

STOCKHOLM 13 juni 2023 – Rizzo Group AB ("Rizzo Group" eller "Bolaget") meddelar att en enig styrelse idag utsett Helena Morland, tidigare vice VD, till ny VD med tillträde omgående. Hon ersätter därmed Jonas Stille som kommer jobba kvar i bolaget i en annan roll, fram till årskiftet.

"Vi är väldigt nöjda över att Helena har valt att tackat ja till att bli VD för Rizzo Group, säger Tommy Jacobson, styrelseordförande i Rizzo Group AB. Detta skapar stabilitet och långsiktighet i vårt arbete med att göra Rizzo Group till ett lönsamt och starkt bolag. Helena har under flera år visat kraft i sitt ledarskap, engagemang och driv att utveckla Rizzo Group till ett framgångsrikt bolag på den nordiska marknaden. Med hennes marknadsfokus och det team hon håller på att bygga är jag övertygad om att vi kommer att nå de mål som vi har presenterat för marknaden i samband med den nyemission vi nyligen genomfört", avslutar Tommy.

Samtidigt ändras arbetsfördelningen inom styrelsen. Jonas Blomqvist, idag Vice Styrelseordförande, övertar ordförandeposten från Tommy Jacobson. Denna förändring gäller fram till nästa årsstämma. Tommy kommer fortsätta i styrelsen, men som ledamot.

”Skälet till att jag väljer att lämna över ordföranderollen till Jonas Blomqvist är att styrelsen behöver mer operativ kraft för att leda den strategiska förändringen framåt och vara ett bra stöd till VD och ledning inom Rizzo Group. Jonas har den rätta erfarenheten för detta och den tid som krävs. Vi inom Zenith Group tror fortfarande starkt på Rizzo Group och jag kommer personligen fortsatt vara väldigt aktiv i styrelsen”, avslutar Tommy.

Tommy Jacobson, styrelseordförande email: tommy@zenithgroup.se

Denna information är sådan information som Rizzo Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående persons försorg, för offentliggörande den 13 juni 2023 kl. 19:45 CEST.

Rizzo Group AB (publ) är en ledande aktör inom väskor och accessoarer i Sverige och Norge med totalt 62 butiker. Verksamheten drivs genom de helägda kedjorna Rizzo och Morris med ett utbud av egna och externa varumärken. Rizzo Group AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm under ticker RIZZO B med ISIN-kod SE0016276109 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Koncernen har cirka 200 medarbetare (heltidstjänster). För mer information, besök www.rizzogroup.se

Rizzo Group
info@rizzogroup.se