Valberedningens förslag till nya styrelseledamöter i Venue Retail Group

Valberedningen i Venue Retail Group AB lämnar följande förslag till nya styrelseledamöter inför den extra bolagsstämma som hålls den 8 maj 2009 klockan 13.00 i Konferens Alviks Strand, Gustavslundsvägen 141A, Bromma.

Valberedningen föreslår att Elisabeth Morris och Ulf Eklöf, för tiden fram till slutet av nästa årsstämma, väljs till nya styrelseledamöter att ersätta Wivi-Ann Hult och Peter Lundin. Styrelsen består därmed även fortsättningsvis av fem bolagsstämmovalda ledamöter. Förslaget stöds av aktieägare representerande sammanlagt cirka 40 procent av aktierna och rösterna i bolaget.

Elisabeth Morris, född 1969
Styrelseledamot och VD i Morris Management AS
Bakgrund: Ledande positioner inom detaljhandeln sedan 1994, butikschef, försäljningschef och inköpschef inom Marianne Morris AS i Norge
Aktieinnehav i Venue Retail Group: 2 500 000 aktier via bolag

Ulf Eklöf, född 1952
VD Eklöf Invest AB och Eklöf Fastighets AB
Styrelseordförande i Östgöta Enskilda Bank Norrköping, SkiLodge i Sälen, Ekerum Golf&Resort. Vice styrelseordförande Stadium. Styrelseledamot i Ulf och Bo Eklöf Invest, Svensk Handel, Econova, Experium och PGA National Golf&Resort.
Bakgrund: Tidigare VD för Stadium
Aktieinnehav i Venue Retail Group: 75 000 aktier via bolag och 25 000 teckningsoptioner

Valberedningen består av Mats Persson, styrelsens ordförande och valberedningens ordförande, Tommy Jacobson för Varenne AB, Tedde Jeanson för Originat AB, P-O Edin för Kammarkollegiet/ Östersjöstiftelsen och Fredrik Stenmo för EFG Privat Bank S.A./Celox S.A.

Informationen är sådan som Venue Retail Group AB kan vara skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden eller lagen om finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande torsdagen den 30 april 2009 kl 11.00.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Mats Persson, styrelseordförande, tfn: 070 - 511 46 36
Staffan Gustafsson, finansdirektör och vVD, tfn: 070 - 889 92 44